donderdag 18 september 2008

Pus! Me'n vaig a nedar!

Tot el dematí preparant una enorme llista de documents que necessitam per a demanar uns ajuts. Llavors començ a estudiar i veig que dos companys meus lingüístes, coneguts per respondre força tard, m'han respost a una qüestió i fins i tot han continuat el fil de la conversa amb una parell més d'e-mails. Escandalós. Era per treure cava rosat.

Però és que a més a més m'han enviat un article d'un tal Chomsky, que diuen que en sap una mica, d'això de xerrar amb sentit. "Biolinguistic Explorations: Design, Development, Evolution". "Avui és el dia" - he pensat.

I he començat a llegir un capítol sobre computabilitat i decibilitat, un tema que m'interessa, però que me costa. I jo llegint, llegint, (assimilant , que diria l'home de Mart) fins que arribam quasi al final, quan ja llegia arronçant les celles, i una idea titillejava, intermitent, insegura. Però, això no vol dir que...? I si resulta que...? Però jo continuava la meva lectura amb fe fervorosa en les matemàtiques fins que he arribat a la darrera línia del capítol: "No hi ha cap algoritme per determinar si una llista d'instruccions és un algoritme".

Ha estat aleshores quan totes les meves fantasies sobre l'arquitectura del llenguatge humà han caigut com la llenya d'un 4d9 (castell) just abans de fer l'aleta; sense remei, dolorosa, amb aquell deix d'insolència conjuminat de manera gairebé elèctrica amb la burla.

No som encara prou fort; si em tiren una antipartícula a la cara, no m'hi fusión i esdevenc energia de radiació, no; no desapareix la meva matèria escampant-se únicament ones energètiques fins a arribar a la corvativa i obaga volta de l'univers. Ans al contrari, l'antipartícula em fer un ull, me fa mal, jo reneg i m'empreny.

Acció - reacció.
Així que ja està bé d'acudits matemàtics fora solucions. Avui no en vull pus! Me'n vaig a nedar, a fer xip-xap i tal volta pensaré que tot això té quelcom de positiu.

Geen opmerkingen: