vrijdag 7 mei 2010

A la fi, pública l'aportació Neandertal en el genoma de qualcuns sapiens no africans.

Els rumors es confirmen!

D'ençà que era a Leipzig que tenia això al magí. Durant la meva estada al Max Planck vaig tenir l'oportunitat de xerrar amb gent d'allà, entre ells genetistes, que ja m'havien comentat això mateix: havien detectat uns casos de mestisatge entre Neandertals i Sapiens. Però no ho publicaven. N'havien d'estar 100% segurs - altrament, la ficada de pota fora apoteòsica.

Qualque cosa ja vaig deixar anar fa temps a un post devers agost, però ho vaig deixar a l'aire, car rumors d'aqueixos no s'han d'amollar a tort i a dret, i molt manco si no és feina meva. Tanmateix, el mateix Pääbo ja fa temps que avisava de tot això. A totes les seves darreres entrevistes i articles, sempre comentava que "en cas que hi hagués hagut barreja, hauria estat poca i puntual". És a dir, que ja aleshores sospitaven de tot això.

Estic ocntent perquè s'ha confirmada al meva intuïció. No m'havien dit el lloc on s'havia trobat aquesta seqüència mixta, però era esperable, al Llevant Neandertal, és a dir a l'orient pròxim. Allà els dos homínids varen conviure durant molt de temps (milers d'anys). Una intuïció lògic ai simple, però vol que no vaig tan mal encaminat en les meves lectures sobre Neandertals.

En fi, heu de llegir aquesta article, perquè val molt la pena. Potser som davant les portes del final d'un debat que fa anys que dura. I potser ara se n'encetan d'altres més interessants!

A Draft Sequence of the Neandertal Genome

Richard E. Green et al. (2010)
Science
7 May 2010:
Vol. 328. no. 5979, pp. 710 - 722



A la dreta d'aquest article de premsa, teniu un video on es veu com va passar això, teòricament.

M'encanten els estudis sobre l'evolució!!!

Geen opmerkingen: